Για να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη εμπειρία πλοήγησης, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Χρησιμοποιώντας το www.xalazi.gr αποδέχεστε τη χρήση τους.

08:58 | 25 Απριλίου 2024
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική  >  Επικαιρότητα  > Εσωτερική

Οι βασικές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων

δημοσίευση στις 25/02/2016 10:07
Οι βασικές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων

ψυχική κατάσταση, κούραση, ανθρώπινο λάθος, απόσπαση τπροσοχής

Η κακή ψυχική κατάσταση, η κούραση, το ανθρώπινο λάθος και η απόσπαση της προσοχής, ευθύνονται για το 90% (εννέα στα δέκα) των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, που συχνά αποβαίνουν και θανατηφόρα, σύμφωνα με έρευνα. Στεναχώρια και θυμός σχεδόν δεκαπλασιάζουν τον κίνδυνο, η κόπωση τον τριπλασιάζει και η αφηρημάδα λόγω απόσπασης της προσοχής τον διπλασιάζει.

Η μεγαλύτερη αύξηση κινδύνου -πάνω από 35 φορές- ,είναι όταν κανείς οδηγεί μεθυσμένος. Η χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, το σκύψιμο του οδηγού για να πιάσει κάποιο αντικείμενο και η χρησιμοποίηση του ραδιοφώνου, του αιρ-κοντίσιον ή της οθόνης αφής του αυτοκινήτου του, αποτελούν συνήθεις αιτίες απόσπασης της προσοχής του, που μπορεί να αποβούν μοιραίες.

Όταν κανείς πληκτρολογεί ένα αριθμό στο κινητό την ώρα που οδηγεί, ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνει κατά 12 φορές, ενώ αν απλώς σκύβει για να πιάσει τη συσκευή του, κατά έξι φορές. Εξαπλάσιος είναι επίσης ο κίνδυνος αν ο οδηγός στέλνει γραπτά μηνύματα από το κινητό του. Aυτές οι τελευταίες συνήθειες, έχουν τα τελευταία χρόνια αυξήσει σημαντικά τα τροχαία.

troxaio

Σε πάνω από τις μισές διαδρομές με το αυτοκίνητό του, ένας οδηγός ασχολειται παράλληλα με κάτι άλλο, εκτός από το να οδηγεί, οπότε υπερδιπλασιάζεται ο κίνδυνος ατυχήματος. Σημαντικός παράγων κινδύνου είναι η ταραγμένη συναισθηματική κατάσταση του οδηγού, αν είναι π.χ. θυμωμένος, λυπημένος, κλαίει, βρίσκεται σε υπερδιέγερση κ.α. Μια τέτοια ψυχική κατάσταση αυξάνει κατά 9,8 φορές τον κίνδυνο τροχαίου. Εξάλλου, η οδήγηση με ταχύτητα πάνω από το εκάστοτε όριο, αυξάνει κατά 13 φορές τον κίνδυνο.

Τα ανθρώπινα λάθη συχνά σχετίζονται με φρενάρισμα σε λάθος σημείο και σε λάθος χρόνο, καθώς επίσης με την έλλειψη εξοικείωσης με το αυτοκίνητο που οδηγεί ο οδηγός, καθώς και με την άγνοια των συνθηκών του δρόμου. Από την άλλη, λάθη όπως το να «κολλάει» κανείς πίσω από άλλο αυτοκίνητο, να μασουλάει κάτι, να μιλάει με το παιδί του ή άλλον συνεπιβάτη στο πίσω κάθισμα, να 'χορεύει' στο ρυθμό της μουσικής που ακούει, στην πράξη αυξάνουν πολύ λίγο τον κίνδυνο τροχαίου.

Η νεότερη γενιά οδηγών, ιδίως οι νεότεροι σε ηλικία, είναι πιο επιρρεπείς σε άλλες δραστηριότητες, που τους κάνουν να μην κοιτάζουν πια τον δρόμο. Αν αυτή η τάση συνεχισθεί, χωρίς να ληφθούν μέτρα (που θα περιορίζουν την απόσπαση της προσοχής από κινητά τηλέφωνα κλπ), τότε η επόμενη και η μεθεπόμενη γενιά οδηγών, θα κινδυνεύουν ακόμη περισσότερο να πέσουν θύματα τροχαίου. Πρωτίστως όμως, οι ίδιοι οι οδηγοί πρέπει να αντιληφθούν τον κίνδυνο και να αυτοπειθαρχηθούν, συνειδητοποιώντας ότι η οδήγηση απαιτεί συγκέντρωση.





Διαβάστε επίσης